0
  • Herkes bebekleri mutlu ve sağlıklı olsun ister; ancak bebekler genellikle, bebek bezinin altında kalan cildin kızarması ve hassaslaşmasıyla sonuçlanan bir durum olan “pişik” nedeniyle rahatsızlık hissederler. Bu rahatsızlık sadece bebeği değil tüm aileyi üzer ve mutsuz eder.
  • Evde pişik oluşumunu önlemek ve tedavi etmek için takip edebileceğiniz ipuçları:
  • 1-Kirli bezleri mümkün olan en kısa sürede değiştirin.
  • Pişiği tedavi etmek ve önlemek için en önemli ipucu budur! Tüm kirli bezler- sadece ıslak olsalar bile – mümkün olan en kısa sürede değiştirilmelidir çünkü Islak bez cildi nemlendirir.  Bu davranış pişiği alevlendirebilecek ciltteki ıslaklılığı azaltır.
  • 2- Bebek bezi alanını temizlerken nazik olun. Alkolsüz ve kokusuz, su ve yumuşak bir bez veya pamuk mendilleri kullanın. Döküntü şiddetliyse, bölgeyi temizlemek için bir şişe su kullanın, çünkü bunu yapmak cilde daha naziktir. Ardından, alanın kurumasına izin verin. Cildinin kurumasına ve iyileşmesine izin vermek için çocuğunuzun mümkün olduğunca bezsiz kalmasına izin verin.
  • 3- Çinko oksit bebek bezi kremi uygulayın.
  • Bu, özellikle bebek bezi değişiklikleri arasında cilt kırmızı izleniyorsa çok önemlidir. Bebeğinizde şiddetli pişik varsa,  pastayı  kremayla kaplar gibi cildin üstünü  çinko oksit kremler ile örtün. Her bebek bezi değişiminde kremi çıkarmaya gerek yoktur. Günün sonunda nazikçe yıkayarak tamamen çıkarılabilir.
  • 4-Bebeğiniz cilt enfeksiyonu belirtileri geliştirirse bir doktorunuza ulaşın.
  • Deri enfeksiyonu belirtileri ateş, kabarcıklar, döküntüden akan irin ve tedaviye rağmen gerilemeyen veya kötüleşen bir döküntü şeklinde görülebilir. Bir cilt enfeksiyonunun başka bir belirtisi, bebeğin acı çekmesi veya sakinleştirilmesinin zor olmasıdır.
  • Bebeklerin cildi çok hassastır ve bazen bir ebeveynin tüm çabalarına rağmen pişik olmaya devam eder. Bebeğinizin pişikleri geçmiyorsa veya bebeğinizin cildinin bakımıyla ilgili sorularınız veya endişeleriniz varsa dermatoloğunuza danışın. Muayene randevusu oluşturmak ve merak ettiklerinizi danışmak için bizimle iletişime geçebilirsiniz.