Antalya Tırnak Batması Tedavisi

Tırnak Batması Neden Olur?

Tırnak batması problemi genellikle tırnak ve parmak yapısının yapısal özellikleri temelinde ortaya çıkar. Yanlış tırnak kesme, şekillendirme veya burnu sıkı ayakkabılar tercih etme gibi  alışkanlıklar tırnak batması problemine yol açabilir. Ağrılı şişlikler, bazen akıntılı yaralar günlük hareketleri dahi sınırlayacak şiddette problemlere yol açabilir.

Tırnağın yana ve derinin içine doğru uzaması cilt altında bir yabancı cisim varlığı uyarısı oluşturarak bir reaksiyonu başlatır. Çoğu zaman batarak uzayan tırnak kısmının  tamamen uzaklaştırılması gereklidir.

tirnak-batmasi

Tırnak Batması Nasıl Tedavi Edilir?

Tırnak batması tedavisinde tırnağın düz bir şekilde deri içerisine gömülmeden uzamasını sağlamak amaçlanır. Bunun için ayak tırnaklarının düz kesilmesi, tırnak yanlarındaki deri kısmına düzenli olarak dışa doğru masaj yapılması, bazen tırnak altına steril pamuk koyulması, kerpeten tırnak şekli varlığında tel uygulaması yapılması gerekebilir.

Çok ağrılı ve iltihaplı durumlarda doktorunuz ağrı kesici ve antibiyotik içerikli ilaçlar reçete edebilir.

Tırnak çekiminin gerektiği evredeki durumlarda ise işlem steril şartlar altında ve lokal anestezi altında gerçekleştirilir.

Tırnak Batması Tedavisi Ağrılı mıdır?

Tedavi lokal anestezi altında gerçekleşir, sinir bloğu uygulaması sonrası yapılan uygulama neredeyse tamamen ağrısızdır. İşlem süresi ortalama 15-20 dakikadır. Ortalama 1 hafta kadar kapalı pansuman ile takip edilir. Yaklaşık 3 -4 hafta sonunda iyileşme tamamlanır. Tedavi sürecinde kişisel farklılıklar görülebilir.