Son zamanlarda sıkça sorulan sorulardan biri Uyuz Tedavisi!

Uyuz geceleri artış gösteren şiddetli kaşıntılarla seyreden bir cilt hastalığıdır.

Bulaşıcı olması nedeniyle tedavisiz kaldığında bulaşarak hastalık yaratmaya devam eder.

Tedavi süresince dikkat edilmesi gereken 3 nokta atlandığında tedavi başarısızlıkla sonuçlanabilir ve kaşıntılar devam edebilir.

Birincisi ev tedavisi. Hastalık uzun süreli yakın temas ile bulaşır ve kuluçka süresinin uzun olması parazit bulaştıktan sonra yaklaşık 3 hafta herhangi bir bulgu görülmemesine neden olur. Yani hastalık sessizce bulaşıcılığını sürdürür, bu nedenle ev içerisinde 1 kişi tanı aldığında evdeki her birey tedavi edilmelidir.

İkincisi ilaçların doğru kullanımı. Tedavinin etkili olabilmesi için ilaçların uygun dozlarda, doğru bir şekilde kullanılması önemlidir. İlaçları doktorunuzun tarif ettiği şekilde kullandığınızdan emin olun. Tedavi döneminde kullanılan ilaçlar bazen tahrişe neden olabilir, bu tahriş de kaşıntıya yol açabilir ve hastalığın devam ettiği düşünülebilir. Hızlıca tedavi olma endişesi ile ilaçların olması gerekenden fazla kullanılması bu tahrişin görülmesini ve kaşıntıyı arttırabilir.

Üçüncüsü, tedavi ile birlikte son zamanlarda kullanılan tüm kıyafet, çarşaf ve nevresimler en az 60 derecede yıkanıp ütülenmeli, yıkanamıyorsa bir poşet içerisinde 1 hafta kapalı tutulmalıdır. Aksi takdirde kıyafetlerden tekrar hastalık bulaşabilir.